POLITYKA PRYWATNOŚCI
Obowiązująca
od 1 maja 2020 r.
I.
ADMINISTRATOR DANYCH OSOBOWYCH
Administratorem danych osobowych
osoby przekazującej te dane („Użytkownik”) jest Adwokat Bartosz
Karbowski prowadzący działalność gospodarczą pod firmą KRP Kancelaria Adwokacka
Adwokat Bartosz Karbowski z siedzibą w Katowicach (40-657), ul. Zbożowa 38 lok.
110, NIP: 6482646518 i Adwokat Dawid Rasiński prowadzący działalność
gospodarczą pod firmą KRP Kancelaria Adwokacka Adwokat Dawid Rasiński z
siedzibą w Katowicach (40-657), ul. Zbożowa 38 lok. 110, NIP: 6262924636 („Administrator”)
– wspólnie lub osobno, w zależności od celu przetwarzania danych
osobowych.
Dane osobowe przetwarzane są wspólnie
przez ww. Administratorów w zakresie dotyczącym celów przetwarzania określonych
w sekcji II pkt 1,2 i 3. Współadministratorzy uzgodnili, że Użytkownik może
zrealizować przysługujące mu prawa określone w niniejszym dokumencie, jak i
wynikające z powszechnie obowiązujących przepisów w zakresie ochrony danych
osobowych wobec każdego ze współadministartorów i każdy z nich jest
odpowiedzialny za ich realizację.
W zakresie dotyczącym celu
przetwarzania określonego w sekcji II pkt 4 Administratorem danych osobowych
jest ten z ww. adwokatów, z którym Użytkownik zawarł umowę w przedmiocie
świadczenia usług prawnych.
Administrator przetwarza dane osobowe
zgodnie z przepisami Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE)
2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. ogólne rozporządzenie o ochronie
danych („RODO”).
Administrator z należytą starannością
dobiera i stosuje odpowiednie środki techniczne i organizacyjne
zapewniające ochronę przetwarzanych danych, w tym zabezpiecza dane przed ich
udostępnieniem osobom nieupoważnionym, a także innymi przypadkami ich
ujawnienia albo utraty oraz przed zniszczeniem lub nieuprawnioną modyfikacją
wskazanych danych, jak również przed ich przetwarzaniem z naruszeniem
obowiązujących przepisów prawa. Administrator sprawuje stałą kontrolę nad
procesem przetwarzania danych oraz ogranicza dostęp do danych w możliwie
największym stopniu, udzielając stosownych upoważnień tylko wówczas, gdy jest
to niezbędne.
W sprawach ochrony danych osobowych
należy kontaktować się pod adresem e-mail: kancelaria@krpartners.pl
II.
CEL PRZETWARZANIA DANYCH
Administrator przetwarza dane osobowe
Użytkownika w wykonaniu prawnie uzasadnionego interesu Administratora w
rozumieniu art. 6 ust. 1 lit. f RODO, w tym w szczególności w celach:
1. Realizacji usług świadczonych poprzez
stronę www.krpartners.pl („Strona”) i w celach wskazanych we właściwych
i dedykowanych formularzach Strony, w tym w szczególności:
·
zapisania
się na otrzymywanie informacji, w tym informacji handlowych (np. newsletter,
powiadomienia z bloga, alerty dla przedsiębiorców, itp.) oraz personalizowanie
przekazywanych informacji, w tym analiza i profilowanie danych w celach
marketingowych;
·
złożenie
zapytania o wycenę;
·
złożenie
zapytania o ofertę;
·
korzystanie
z aplikacji lub narzędzi online;
·
zapisania
się na wydarzenia (np. spotkania, konferencje, webinaria, itd.) organizowane
przez Administratora;
·
udział
w rekrutacjach prowadzonych przez Administratora, w tym w szczególności
złożenie dokumentów rekrutacyjnych;
2. Statystycznych i administracyjnych, w
tym w szczególności:
·
monitorowania
i egzekwowania przestrzegania warunków korzystania z funkcjonalności
Strony;
·
administrowania
i zarządzania Stroną;
·
gromadzenia
i porządkowania danych do celów analizy i ulepszenia działania Strony.
3. Prowadzenia komunikacji z Użytkownikiem,
w tym także prowadzenia działalności marketingowej, jak też w innych celach
zgodnych z obowiązującym prawem, o ile jest to wymagane do realizacji umowy, a
także w celu marketingu bezpośredniego własnych usług Administratora, tj. na
podstawie art. 6 ust. 1 pkt. b oraz pkt. f RODO.
4. Świadczenia usług prawnych na rzecz Użytkownika
– w zakresie niezbędnym do realizacji umowy zawartej w tym przedmiocie.
III.
ZAKRES PRZETWARZANIA DANYCH
1. Przeglądając Stronę i korzystając z
jej funkcjonalności Użytkownik przekazuje takie dane jak:
·
Swój
adres IP (adres internetowy, który informuje o urządzeniu, za pośrednictwem
którego odwiedzana jest Strona). IP może wskazywać na kraj, miasto lub inny
obszar geograficzny, gdzie się znajduje urządzenie; ścieżkę zwiedzania Strony,
dane przeglądarki Użytkownika. Administrator pozyskuje te dane automatycznie,
część z nich może zostać zablokować poprzez zablokowanie plików cookies w przeglądarce,
o czym szerzej w sekcji V.
·
Wszelkie
dane przekazywane przez Użytkownika mailowo lub za pośrednictwem dedykowanych
formularzy kontaktowych (o zakresie przekazywanych danych decyduje Użytkownik,
zwykle są to: imię i nazwisko, adres e-mail, numer telefonu).
2. W przypadku nawiązania współpracy w
zakresie świadczenia usług prawnych Użytkownik przekazuje wszelkie dane niezbędne
do prawidłowego świadczenia usług. O zakresie niezbędnych danych decyduje
przedmiot umowy zawartej pomiędzy stronami.
IV.
PRAWA UŻYTKOWNIKA
1. Przetwarzanie danych osobowych odbywa
się na zasadzie dobrowolności. Odmowa udostępnienia danych lub żądanie ich
usunięcia może uniemożliwić np. kontakt z Użytkownikiem, przekazywanie Użytkownikowi
informacji marketingowych lub wykonanie usługi.
2. Przesyłanie informacji handlowych
drogą elektroniczną np. e-mailem uwarunkowane jest otrzymaniem od Użytkownika
uprzedniej zgody.
3. Zgodnie z zasadami określonymi w przepisach
prawnych dotyczących ochrony danych osobowych i w przewidzianym w nich zakresie
Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do jego danych osobowych, prawo ich
sprostowania, usunięcia (prawo do bycia zapomnianym) lub ograniczenia
przetwarzania oraz prawo do przenoszenia danych. Niektóre z tych uprawnień mogą
nie przysługiwać w zakresie przetwarzania danych w ramach świadczenia pomocy
prawnej.
4. Zgoda na przetwarzanie danych
osobowych w celach marketingowych może zostać w każdej chwili odwołana
przez Użytkownika. Jeżeli Użytkownik wyraził zgodę na przetwarzanie danych
osobowych, taka zgoda może być przez niego w każdej chwili odwołana, jednakże
wycofanie zgody nie będzie miało wpływu na przetwarzanie danych, które miało
miejsce przed jej wycofaniem.
5. W przypadku wątpliwości odnośnie
zgodności z prawem przetwarzania danych osobowych, Użytkownikowi przysługuje
prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego, którym w Polsce jest
Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
V.
PLIKI COOKIES
1. Administrator może przechowywać niektóre
informacje na komputerze użytkownika za pomocą plików cookies. Warunkiem
przechowywania tych danych jest uprzednie uzyskanie zgody Użytkownika.
2. Pliki cookies są wykorzystywane w szczególności
w celu pomocy w logowaniu użytkownika (np. zapamiętanie nazwy użytkownika,
jeżeli użytkownik zarejestruje się lub zaloguje); zapamiętania niektórych
preferencji użytkownika; wsparcia Administratora w ulepszaniu Strony.
3. W ramach Strony stosowane są dwa zasadnicze
rodzaje plików cookies:
a) „sesyjne” (session cookies). Cookies „sesyjne”
są plikami tymczasowymi, które przechowywane są w urządzeniu końcowym
użytkownika do czasu wylogowania, opuszczenia strony internetowej lub
wyłączenia oprogramowania (przeglądarki internetowej);
b) „stałe” (persistent cookies). „Stałe” pliki
cookies przechowywane są w urządzeniu końcowym użytkownika przez czas określony
w parametrach plików cookies lub do czasu ich usunięcia przez użytkownika.
4. Na Stronie stosuje się dwa zasadnicze
rodzaje plików (cookies) – sesyjne i stałe. Pliki sesyjne są tymczasowe,
przechowuje się je do momentu opuszczenia strony serwisu (poprzez wejście na
inną stronę, wylogowanie lub wyłączenie przeglądarki). Pliki stałe
przechowywane są w urządzeniu końcowym użytkownika do czasu ich usunięcia przez
użytkownika lub przez czas wynikający z ich ustawień.
5. Użytkownik może w każdej
chwili dokonać zmiany ustawień swojej przeglądarki, aby zablokować obsługę
plików (cookies) lub każdorazowo uzyskiwać informacje o ich umieszczeniu w
swoim urządzeniu. Inne dostępne opcje można sprawdzić w ustawieniach
swojej przeglądarki internetowej. Należy pamiętać, że większość przeglądarek
domyślnie jest ustawione na akceptację zapisu plików cookies na urządzeniu
końcowym.
6. Zmiany ustawień w
przeglądarce internetowej użytkownika mogą ograniczyć dostęp do niektórych
funkcjonalności Strony.
7. Informacje dotyczące ustawień
przeglądarek internetowych dostępne są w jej menu (pomoc) lub na stronie jej
producenta.
VI.
OKRES PRZETWARZANIA DANYCH
Dane osobowe Użytkownika będą
przetwarzane odpowiednio przez okres niezbędny do realizacji wskazanych powyżej
celów przetwarzania, przez okres wynikający z przepisów o archiwizacji i
przedawnienia roszczeń oraz przepisów prawa podatkowego. Po upływie tego okresu
dane zostaną usunięte.
VII.
ODBIORCY DANYCH
Odbiorcą danych osobowych Użytkownika
mogą być upoważnieni pracownicy Administratora, współpracujący z
Administratorem adwokaci, radcowie prawni, notariusze oraz inne podmioty
świadczące usługi prawne, zewnętrzni dostawcy usług (np. podmioty świadczące
usługi IT, usługi księgowo – podatkowe, inne podmioty przetwarzające dane w
imieniu Administratora na podstawie umowy powierzenia przetwarzania danych
osobowych), a także podmioty upoważnione na podstawie obowiązujących przepisów
prawa (w szczególności sądy i organy państwowe).
Dane Użytkownika nie będą
przekazywane do państw trzecich i organizacji międzynarodowych.
VIII.
ZMIANY POLITYKI PRYWATNOŚCI
Wszelkie zmiany wprowadzane przez Administratora
do Polityki Prywatności w przyszłości będą publikowane na Stronie, będą
obowiązywać wyłącznie na przyszłość i wejdą w życie po zaakceptowaniu
zmodyfikowanej polityki prywatności, o której Użytkownik zostanie zawiadomiony
w drodze pojawiającego się okna (pop-up window).
Wersja z dnia 1 maja 2020 roku