Komisja Europejska przedstawiła polskiemu Rządowi opinię dotyczącą obowiązującego w Polsce zakazu reklamy aptek. Zdaniem KE przepisy obowiązujące w Polsce w tym zakresie są zbyt restrykcyjne.
Począwszy od 1 stycznia 2012 roku w polskim systemie prawnym obowiązuje całkowity zakaz reklamy aptek. Zakaz ten obejmuje nie tylko działania stricte marketingowe – w istocie rozciąga się na wszelką działalność informacyjną o działalności aptek. Dotyczy więc także różnego rodzaju akcji promujące zdrowie, w tym odnoszących się do profilaktyki zdrowotnej, a także do informacji o rodzaju i zakresie usług dostępnych dla pacjentów.
Za złamanie zakazu reklamy aptek grozi kara pieniężna w wysokości do 50.000,00 zł za każdorazowe naruszenie.
Działania Komisji Europejskiej w tym przedmiocie zostały zainicjowane na skutek skargi złożonej przez Konfederację Lewiatan w listopadzie 2013 roku. W pierwszym etapie procedury o naruszenie prawa UE Komisja Europejska skierowała do polskiego Rządu wezwanie do usunięcia uchybienia w sprawie ograniczeń dotyczących reklamy w sektorze usług. W odpowiedzi Rząd polski przedstawił własne stanowisko i nie uczynił zadość wezwaniu. Wskutek powyższego KE sporządziła i wystosowała do Rządu polskiego uzasadnioną opinię ponownie wzywając do usunięcia naruszeń. Jeśli uchybiania nie zostaną usunięte, wówczas sprawa zostanie skierowana do TSUE.